Britt & Kurt in IJsland

De Westfjorden: even afgelegen als spectaculair !

Je moet een beetje gek zijn om het te doen maar het is zo de moeite waard ! De spectaculaire Westfjorden van IJsland !!!

Vrijdag hebben we meer dan 12 uur gereden. Het zijn hier voor het grootste deel onverharde wegen maar over het algemeen vrij goed berijdbaar (=Kurt stuift erover tegen 80 km/h) . En de uitzichten zijn onbeschrijflijk ! Je rijdt over adembenemende bergpassen tussen het ijs en even later door valleien zoals je die alleen op postkaarten vindt. Een bumpy track van 49 km leidde ons tot Latrabjarg, de hoogste vogelklif ter wereld. Je hoort hier een oorverdovend gekwetter van immens veel vogels (en je ruikt ze ook). DE uitdaging was natuurlijk om puffins te vinden en ... we hebben er ook gevonden !!! Britt was wel even in shock om te horen dat die schattige vogels ook op het menu van de Ijslanders staan. Een 'scary' weg over een bergpas bracht ons bij Raudasandur, een compleet verlaten strand met rode tinten. En dan... het absolute hoogtepunt van de dag: Dunjandi, een prachtige waterval die ineens in het uitgestrekte landschap opduikt. Rond 22u30 bereikten we uitgeput onze eindbestemming Isafjordur.

Zaterdag hebben we (aan een iets rustiger tempo) de Westfjorden verder verkend. Ik zou zo zeggen: kijk naar de foto's en je zal wel snappen waarom we zo onder de indruk zijn ! Als afsluiter zijn we 's avonds naar de top van Bolafjall Mountain gereden. Wauw ! Je hoort hier echt NIETS en je hebt een verbluffend zicht op Hornstrandir, het ruige onbewoonde deel van IJsland. Hier wordt je gewoon stil van....

Nicole en Rene

Wij zijn ook onder de indruk van de prachtige natuurfoto's!
groetjes

Ansje & Westie

Prachtige foto's! Hebben jullie verhalen nog niet kunnen lezen, maar de beelden spreken voor zich!

Op die gevaarlijke steen met logo mocht Kurt geen sprongetje wagen zo te zien? ;-)

Nog veel plezier en hopelijk ontmoeten jullie nog veel leuke beestjes :-)

Asta Diepen

Graag zou ik willen weten hoe het autorijden over de Westfjords is. We willen er naar toe en er een week voor uittrekken, zodat we rustig de tijd hebben om te genieten en te kijken. Heeft een van jullie ervaringen met autorijden hier?