Britt & Kurt in IJsland

De vulkanen rond Myvatn

Zoals Freddy al aankondigde, verblijven we vandaag in Myvatn, letterlijk vertaald als ‘Muggenmeer'. En dat menen ze ook. Er zitten hier miljarden kleine vliegjes die aangetrokken worden door onze CO2 en in elk gaatje kruipen dat ze kunnen vinden (tot een kamikaze duik in onze longen toe...). Een romantische avondwandeling rond het meer zit er dus niet in.
Maar de belangrijkste reden waarom we hier verblijven is het geothermische gebied rond het meer. De grond is hier vaak gloeiend heet en je komt hier heel wat fumaroles en kokende modder tegen ! Ook de Krafla-vulkaan ligt in dit gebied. De laatste eruptie was in het jaar 1984 en je loopt hier tussen de nog dampende lavavelden. Indrukwekkend ! Ook in de (nabije) toekomst verwacht men dat Krafla opnieuw van zich laat horen.
's Avonds een warme douche met water rechtstreeks uit de thermische bronnen zodat we als 2 duiveltjes lekker naar de sulfur ruiken !

Nicole

Naar het schijnt is die sulfur heel gezond!
Of ben ik verkeerd?

Jos en Veroniek

Het lijkt een prachtige streek: miljarden mugjes, kokende modder, vulkaanuitbarstingen ... zalig! Ik weet al waar we onze volgende vakantie doorbrengen...
De foto's zijn erg mooi!

Britt @ Jos

Hey Jos, leuk dat je de foto's zo mooi vindt! Momenteel kunnen we u er al >5000 tonen als we thuis komen (en het zullen er nog wel wat meer worden) :-P